Буцах

Аудитын дээд байгууллагууд: Нээлттэй засгийн газрын байгалийн холбоотон

22 Jun 2022 share

Төсвийн хөрөнгийг цуглуулах, хуваарилах, зарцуулах эрх мэдлийг Засгийн газарт даатгадаг. Аудитын дээд байгууллагууд (ХБХ) нь засгийн газрын төсөв, зарлагад тогтмол аудит хийх замаар төрийн нөөцийг хэрхэн ашиглаж байгааг шалгадаг. АДБ-ууд аудитын үр дүнг парламент болон олон нийтэд нээлттэй болгосноор төсвийн хөрөнгийг хэрхэн удирдаж, эсвэл буруу удирдаж байгаа талаар бодитой, шударга бус мэдээллээр хангадаг. АДБ-ын энэхүү уламжлалт үүрэг нь тэднийг Нээлттэй Засгийн Түншлэл (OGP)-ийг бүрдүүлдэг үнэт зүйлс болох ил тод байдал, иргэдийн оролцоо, оролцоо, хариуцлагатай холбоотой зүй ёсны холбоотон болгодог.

АДБ-ын үүрэг ба нээлттэй засгийн газрын хоорондын уялдаа холбоог задалцгаая.

Ил тод байдал

Төсвийн хөрөнгийг буруу зарцуулж, буруугаар ашиглах нь иргэдийн амьдралын сайн сайхан байдалд төрийн зарлагын нөлөөллийг сулруулдаг. Энэхүү эрсдэлтэй тэмцэхийн тулд иргэд төрийн мөнгийг цуглуулах, хуваарилах, зарцуулах эрх мэдлээ хэрхэн ашиглаж байгаа талаарх бодитой, шударга бус мэдээллийг ашиглах, олж авах боломжтой байх ёстой. АДБ нь төрийн нөөц, мөнгийг засгийн газрууд нь хэрхэн удирддаг талаар хуваалцах гол эх сурвалжуудын нэг юм. Аудитын тайланд төрийн байгууллагуудын гаргасан шийдвэрийн талаарх мэдээллийг багтаасан засгийн газар хэрхэн ажиллаж байгаа талаарх нотлох баримтуудыг дэлгэдэг. Тухайлбал, 2014-15 онд эболагийн дэгдэлт гарах үед Либери, Сьерра-Леон улсын АДБ-ууд бодит цагийн аудит, мөн дэгдэлтийн дараах аудитыг хийсэн. АДБ-ууд тахлын эсрэг хариу арга хэмжээ авах үүрэгтэй төсөл, байгууллагуудын санхүүгийн тайлангаас гадна зарлага, худалдан авалт, цалингийн болон хөрөнгийн удирдлагад аудит хийсэн.

Иргэдийн оролцоо

АДБ-ын хяналтын механизмыг олон нийтийн оролцоо, ил тод байдлын элементүүдээр бэхжүүлсэн. АДБ-ын аудитын тайланд иргэний нийгмийн байгууллагууд (ИНБ) иргэдийг манаачийн үүргээ биелүүлэхийг шаарддаг мэдээллийг илчилдэг. Эдгээр тайлангууд нь засгийн газрын үйл ажиллагаа, төрийн бодлогын зорилтуудаа биелүүлэхийн тулд тэдэнд тулгарч буй алдаа дутагдал, бэрхшээл, аудитын зөвлөмжөөр дамжуулан эдгээр сорилтыг шийдвэрлэх боломжит шийдлүүдийн талаарх дэлгэрэнгүй мэдээллийг өгдөг. Түүнчлэн АДБ-ууд засгийн газраас гаргаж буй мэдээлэл бүрэн, бодитой, найдвартай, хамааралтай, ойлгомжтой эсэхийг иргэний нийгэмд хэлдэг.

АДБ-ууд мөн аудитын үйл явцын хамрах хүрээг тодорхойлохын тулд иргэдийн санаа зовниж буй хэсэгт ирээдүйн аудитаа төвлөрүүлж, тэдний санал хүсэлтийг харгалзан ИНБ-ын тэргүүлэх чиглэлүүдийг нэгтгэж болно. Жишээлбэл, 2004 оноос хойш Аргентины АДБ нь янз бүрийн ИНБ-уудтай жил бүр уулзалт зохион байгуулж, аудитын сэдвүүдийг дараа жилийн үйл ажиллагааны төлөвлөгөөнд тусгах талаар санал болгож байна. Энэ механизмыг "оролцоотой төлөвлөлт" гэж нэрлэдэг.

Хариуцлага

АДБ-ууд нь нягтлан бодох бүртгэл, санхүүгийн мэдээллийн цаг алдалгүй, найдвартай байдлыг багтаасан төсвийн санхүүгийн хариуцлагыг бэхжүүлэхэд төрийн байгууллагуудад тусалж чадна. Хяналт, журмын үр ашиг, үр нөлөөг үнэлж, аудитаар илэрсэн аливаа дутагдлыг арилгах зөвлөмжийг тодорхойлсноор АДБ-ууд авлигаас урьдчилан сэргийлэхэд тусална. Жишээлбэл, Өмнөд Африкийн АДХ нь аудитын үр дүн, мэдээллийн дүн шинжилгээг хуваалцах замаар COVID-19-ийн зарцуулалттай холбоотой залилан, авлигын хэргийг мөрдөн шалгах байгууллагуудтай хамтран ажиллаж байна.

Оруулсан

АДБ-ын ажил нь НҮБ-ын Тогтвортой хөгжлийн зорилтууд, ялангуяа 5-р зорилт (жендэрийн тэгш байдал), 10-р зорилт (тэгш бус байдлыг бууруулах) болон 16-р зорилт (энх тайван, хүртээмжтэй байдлыг дэмжих) зэрэг хүртээмжтэй нийгмийг бий болгоход чиглэсэн засгийн газрын хөтөлбөр, үйл ажиллагааг үнэлэхэд шууд хувь нэмэр оруулдаг. нийгэмлэгүүд). Тухайлбал, INTOSAI Хөгжлийн Санаачилга (IDI) нь Угандагийн АДБ-д “Эмэгтэйчүүдийн эсрэг ойр дотны хүмүүсийн хүчирхийллийг арилгах” аудитын шалгалтыг хийхэд дэмжлэг үзүүлсэн. Энэ нь COVID-19-ийн дотны хамтрагчийн хүчирхийлэл, ялангуяа хөгжлийн бэрхшээлтэй эсвэл ядууралд амьдарч буй хамгийн эмзэг бүлгийн эмэгтэйчүүдэд дотны хамтрагчийн хүчирхийллийг арилгахад чиглэсэн үр дүнтэй, хариуцлагатай, хүртээмжтэй институцийн тогтолцоог хангах засгийн газрын хүчин чармайлтын үр нөлөөг судалдаг.

АДБ-ыг бэхжүүлэх нь ил тод байдал, төрийн хяналтыг нэмэгдүүлэх боломжтой. INTOSAI Хөгжлийн Санаачлага (IDI) нь OGP-ийн үйл ажиллагааны төлөвлөгөөний нэг хэсэг болгон АДБ-ын бие даасан байдал, чадавхийг сайжруулахад чиглэсэн хүчин чармайлтыг дэмжихийн тулд нээлттэй засгийн газрын олон нийттэй хамтран ажиллах хүсэлтэй байна. Үнэн хэрэгтээ хараат бус, мэргэжлийн болон холбогдох АДБ нь OGP улс орнуудад үргэлжилж буй нээлттэй засгийн газрын бүтцийн хөрөнгө юм.

Мэдээ мэдээлэл
БҮГДИЙГ ҮЗЭХ
OGP амин чухал шинж тэмдгүүд - 10 жилийн өгөгдлийг хянаж үзэх

OGP амин чухал шинж тэмдгүүд - 10 жилийн...

21 Jun 2022

OGP-ийн чухал шинж тэмдгүүдийн тайланг бүрэн эхээр нь OGP Global Summit-ийн хүрээнд эхлүүлсэн. Гол о...

OGP-ийн ирээдүйг хамтдаа бүтээх нь: Түншлэлийн шинэ стратегийг тодорхойл

OGP-ийн ирээдүйг хамтдаа бүтээх нь: Түнш...

20 Jun 2022

Нээлттэй засгийн түншлэлийг 2011 онд үүсгэн байгуулахад оролцогчдын олонх нь ид шидтэй гэж хэлж байс...

2023 НЗТ-ИЙН ДЭЛХИЙН ДЭЭД ХЭМЖЭЭНИЙ УУЛЗАЛТ: ТАЛЛИН, ЭСТОНИ

2023 НЗТ-ИЙН ДЭЛХИЙН ДЭЭД ХЭМЖЭЭНИЙ УУЛЗ...

07 Aug 2023

Эстонийн Засгийн газар 2023 оны НЗТ-ийн дэлхийн дээд хэмжээний чуулга уулзалтыг 9-р сарын 6-7-нд Эст...

НЭЭЛТТЭЙ ЗАСГИЙН ИРЭЭДҮЙ

НЭЭЛТТЭЙ ЗАСГИЙН ИРЭЭДҮЙ

07 Jun 2023

НЗТ-ийн 2023-2028 оны стратеги нь 1000 гаруй хувь хүн, бүлэг, сүлжээ, НЗТ-ийн гишүүд, олон талуудын...