Буцах
Би 2013-2019 онд OGP-ийн бие даасан тайлагнах механизмд Гүржийн үндэсний судлаачаар ажиллаж байхдаа орон нутгийн засаг захиргаанд нээлттэй байдал, хариуцлагын үнэт зүйлсийг хэрэгжүүлэх сонирхолтой болсон. 2014-2015 онуудад Жоржиа мужид орон нутгийн засаг захиргааны хэд хэдэн шинэчлэлийг хэрэгжүүлсэн нь хотын дарга нарыг нутгийн зөвлөлийн (сакребуло) гишүүдийн хамт шууд сонгох, иргэдийн оролцооны шинэ механизмыг хэрэгжүүлэх боломжийг олгосон. Энэ нь миний нээлттэй засаглалыг сонирхоход түлхэц өгсөн. Иргэдийн төртэй харилцах үндсэн бөгөөд байнгын цэгийн хувьд орон нутгийн засаг захиргаа нь ард иргэдийнхээ өдөр тутмын хэрэгцээг шууд хариуцаж, олон нийтийн оролцоотой механизмыг хэрэгжүүлэх илүү боломжуудтай. Би Үндэсний Ардчиллын Хүрээлэнгийн (ҮХХ) Нутгийн удирдлагын хөтөлбөрийг удирдаж байхдаа энэ ойлголтыг хэрэгжүүлж чадсан. Энэ хөтөлбөрөөр дамжуулан би өөр өөр хотын дарга нар, хотын дарга нар, иргэний нийгмийн төлөөлөгчид, олон нийтийн удирдагчидтай танилцсан бөгөөд эдгээр нь бүгд өөрсдийн өвөрмөц чанар, үнэ цэнийг баталж, ном бичихэд урам зориг өгсөн. Тэр үед би нутгийн гол жүжигчидтэй ажиллах долоон жилийн эрчимтэй практик туршлагыг аль хэдийн цуглуулсан байсан. Би энэхүү өвөрмөц туршлагын агшин зуурын зургийг авч, Жоржиа муж улсын орон нутгийн түвшинд нээлттэй засаглалын практикийн онцлогийг бий болгохын тулд холбогдох онолын үзэл баримтлалд тулгуурласан.
Энэ номонд Гүржийн хотын захиргаа төв засгийн газрын нөлөөнд автаж, өөрийн гэсэн эрх мэдэлгүй байгааг харуулж байна. Энэхүү төвлөрлийг сааруулахгүй байгаа нь хотын захиргаа дахь нээлттэй засаглалын загварыг бүрэн хэрэгжүүлэхэд саад болж байна. Тэдэнд тулгараад байгаа олон асуудлыг шийдвэрлэх нь сонгогдсон төлөөлөгчдийнхөө эрх мэдэл, нөөц бололцоонд хамаарахгүй тул орон нутгийн иргэд бодлого боловсруулах ажилд оролцох хүсэл эрмэлзэлгүй болсон. Эдийн засгийн хөгжлийн доогуур түвшин, ядуурал, ажилгүйдэл, дэд бүтэц муу зэрэг нь хотын захиргаанд нэгэн төрлийн байна.